. . . Count UP . . .

Daisypath Happy Birthday tickers

Followers

21 March 2013

Cerita Semester Dua

 

Hai hai hai . hari ni terasa rajin pulak nak mengupdate belog . tengah fikir fikir nak update ape dapat idea nak update pasal nii . . berhari – hari fikir dengan seriusnye . *konon* so , aku decide nak citer pasal sem dua yang baru tiga minggu bermula . more tougher , and more exciting . so , lets start . *sambil kunyah kopok*
where I live now. Shah Alam 2 / Puncak Alam

ni mase kami pergi joging di hari minggu.
Sem dua ni aku dah duduk luar , which mean I am a student which staying at a rumah sewa . serius , sangat seronok ! but lebih penat daripada duduk kolej . duduk rumah sewa nii , lagi la banyak keja nak dibuat . macam dah bekerja pon ade . usually , kalo jadi student UiTM memang kena merempat laa . sebab kemudahan kolej x mencukupi tuk student yang memang ramai gilaa . kalo korang nak duk kolej jugak , kena aktif kumpul kupon , x pon jadi MPP . 

our rumah sewa.
Kat rumah sewa ni ada banyak kemudahan . beruntung jugak kami dapat sewa rumah nii . sebab semua kelengkapan dah sedia . tv *siap astro lagii* , meja makan , katil , perabot . Cuma kami beli mesin basuh je . pulak tu beli yang auto , Nampak tak pemalasnya di situ ? haha . barang barang dapur peninggalan penyewa sebelum kami , kami x guna pon . simpan je dalam stor , sebab dulu penyewa nye lelaki .
ini Sheera ngan Piqa. piqa join kitorang second day start sem baru sebab ade masalah dengan rumah lama dia. cannot be told here. hehe. seram ! oh ya , Sheera is my roomates and also my classmates. kami duduk master bedroom kot. haha.
Rejai and Sheera. the Kenari car was Rejai's.
ini Dee hausmate aku masa duk kolej and also here .
Rumah ni ade 4 bilik tidur dan 3 bilik air . tapi , kami duduk 5 orang aje , satu bilik kami jadikan stor . and we will not tambah sesiapa lagi dalam rumah kami kot . sebab memang dah selesa berlima . ^^ memang berbaloi laa duduk kat sini kan . walopun agak jauh dari UiTm (dalam 15-20 minit) , tapi , suasana best . ada rumah kawan aku tu kan , dekat dengan coursemates yang lelaki , memang tak seronok .
Anyway , rumah kami dekat dengan senior farmasi yang lelaki . tapi , tak pernah lah kami saling bertandang , haha . kenal pun idak . tahu pon , sebab piqa hausmate aku ni , kenal senior yang duduk kat situ. ; )

ruang tamu. pedulikan bantal berselerak tuh. oh , oh , bantal busuk
aku pon nak interframe. haha.
Masak – memasak . lawak kalo ingatkan perihal masak ni . hari tu kami lawat rumah kawan dekat dengan rumah sewa kitorang , semangat betul dorang memasak . dalam kuliah pon duk dengar orang belakang duk bincang nak masak apalah , nak pegi beli barang dapur laa . macam-macam . sedangkan kami duk bincang nak makan kat mana . haha .
the store . haha. nama commercial .


Bukan kami semua tak pandai masak tau . tapi , nak jimatkan energy *ayat cover* . besides , I am on diet . *nak kurus* kami pernah lah masak , especially hujung minggu . gilir –gilir la masak . Alhamdulillah aku rasa dorang semua lulus bab memasak . jadi , siapa berminat boleh isi borang . *eh ?* hari rabu ngan sabtu pulak ade pasar malam . jalan kaki je pon dah sampai . sampai naik bosan dah . some of them dah berpunya. me, belom. HAHA. *sempat promot diri*

Aku rasa kami memang banyak keluar berjalan . minggu kedua dah sampai Shah Alam  . kami pergi Space U8 . anyway , tempat ni memang cantik . honestly , aku tak pernah jumpa surau kat mana-mana mall secantik surau kat sini . barang –barang dia pun agak oke . eventhough Nampak macam butik mahal tapi okey laa . taklaa semahal rupanya . ^ ^

*takde gambar surau tu pulak*

Minggu lepas pulak aku pegi Midvalley . walopun perjalanan ambil masa sampai 3 jam , sebab banyak stop by . tapi seronok . memang aku nak pegi lagi midvalley ni . *tunggu JPA masuk*

 Sem dua , dah kena start pilih nak masuk kelab apa . disebabkan taknak masuk kelab yang skema-skema macam pemikiran pemimpin , kami satu rumah cepat-cepat daftar kelab traditional dance and creative . okelah , setakat minggu ni perjumpaan just dalam 30 minit je . minggu depan laa kot baru start berlatih . serius , lawak . aku yang kasar nii , nak menari ? tak pernah termimpi pon !

in studio Rafflesia. cermin besar gilaa, apa lagi, time
to snap snap laa.
Aku rasa macam dah banyak je aku cerita . mentang –mentang dah lama tak update belog kan. Okeylah, i will stop here . will continue later . oh ya , aku nak jadi lebih aktif , so that I will have a good CV later . so ,aku pon jadi AJK untuk program yang fakulti adakan . will update them , when I have a chance .
See you soon ! 



hai . thanks sudi baca entry ni !

No comments:

Post a Comment