. . . Count UP . . .

Daisypath Happy Birthday tickers

Followers

15 September 2012

First Outing

Habis dah MDS yang memenatkan. Nak tahu cerita tak? Aku, Hanim, Nabilah dengan Tirah bantai tidur tak sedar apa-apa. Sampai housemate kitorang keluar pun tak sedar *actually, aku aje yang tak sedar. Haha* Dahsyat tak dahsyat lah kan. Lepas subuh terus tidur, tu pun bukan nya aku terjaga sendiri, Hanim yang kejutkan. Hakhak. Aku sedar pukul 11 lebih kot. Tengok Nabilah basuh kain, aku malas jadi aku lipat kain yang aku dah basuh. Pukul 1 macam tu kitorang turun makan pulak. ada makanan Free lagi kan *UiTM bg free lagii* dah lah breakfast dah terlepas. 

Hari sabtu, 8 Sept 2012, aku dengan Hanim, Tirah and Nabilah outing ke PKNS, Sunway Piramid dan Plaza Alam Sentral. Wah, banyak kan? Hehe. Ada sebab sebenarnya. Huhu.

First, kitorang pergi breakfast kat Kolej Angsana, makan roti canai. *sedap kuah dia, roti dia pun besar* lepas tu, keluar dari kafe nampak bas U90 dah nak bergerak dah. Kami pun berlari-lari anak lah. Memang rasa macam pakcik tu perli kitorang jer. Malu kot. Nasib baik bila naik tu, ada tempat duduk. 

Sampai dekat PKNS, kitorang turun. Masa tu pukul 9.30 jadi tak de kedai bukak pun. Lepas tu, kitorang pun decide, pergi Sunway, sebab kitorang perlu cari keperluan rumah. Like, sabun pencuci, berus, alas kaki, etc. Jadi kitorang cari bas U80 nak pergi Sunway Piramid. Sampai dalam pukul 10.30 kot, kitorang pun jalan-jalan la. 

Agak rambang mata tengok  barang-barang yang cantik. Tapi, harganya, boleh tahan mahal. Jadi, tengok sambil telan liur jela. Haha. Siap beli barang-barang yang agak banyak kat Aeon kitorang pergi pulak ke Popular. Aku nak beli novel. Hehe.. kitorang cari Giant, nampak signboard je, kat mana dia menyorok tak tahu lah. Maklum first time.
novel yang aku beli.
Ingat nak tengok wayang, tapi, tak de cerita yang best pun. Sudahnya jalan-jalan ajela. Lepas jalan-jalan kami pergi Mc Donald, untuk makan tengah hari. Aku pun bantai makan Double Mcchicken tuh. Mula-mula nak amik BigMac, tapi takut tak habis pulak. haha. Ramai kot orang beratur masa tuh. 




Lepas makan kitorang terus keluar cari bas U80, nak balik semula ke PKNS, sebab nak solat Zuhur. Lepas solat Zuhur tu aku pergi PC Fair kat situ *kebetulan ada PC Fair*. Kecik je, Fair tu. haha. Aku beli pendrife dengan headphone. Tercapai gak cita-cita aku nak beli benda alah tu. headphone tu kat Kemaman RM39 kot, kat sini RM25 je, pendrife 8 GB pulak cuma RM20. Tak tahu lah kalau ada tempat yang lebih murah, tapi, ni dah murah sangat dah ni. Tak ke?

Plaza Alam Sentral @ PAS tu kitorang pergi sebab si Tirah nak beli IPhone. Haha. Koya (perasan) sungguh. Iphone @ Nokia yang harga RM70 tu. haha. Duk bangga lah dia beli Iphone. Huhu. Kat situ aku jumpa phone Indon yang sangat cantik. Jenama I-Cherry. Memang sangat cute lah. Jatuh cinta sekejap. Harga dia RM180 je kot. 

Lepas tu kitorang pergi Klang Sentral pulak, sebab si Nabilah nak beli tiket nak balik cuti Hari Malaysia. Kalau ikutkan aku pun beli, tapi mak aku tak kasi, sebab dia bimbang aku balik sorang-sorang. Tak pe lah tak boleh balik. Aku boleh teman Tirah dengan Hanim yang tak balik. Hehe.

kat Klang Sentral. tengah tunggu bas.
Next, masa yang menyakitkan hati.. dari pukul 7 sampai lah pukul 9.30 malam kitorang tunggu bas rapid, tak sampai-sampai. Last-last, kitorang sakit hati, pergi panggil teksi. 5 minit lepas tu, aku Nampak bas Rapid sampai. Nampak tak betapa sakitnya hati? Dah lah perut lapar giler, bas pulak buat hal. Sampai kat kolej dalam pukul 10 kot, terus pergi kafe cari makanan, but, makanan semua dah habis. Jadi, kami makan magi secara berjemaah. Haha. Memang syok habis lah. Cerita tamat di sini. Sebab lepas tu semua kepenatan, tidur lepas solat isyak. 

yg kelakarnya, masa ambik gambar ni, kitorang tengah tunggu lif kat Sunway Piramid, dah lama sangat kan, sempat la amik gambar tu. tapi lepas tu lif terbukak. memang kelakar gila lah kan, dah la masing-masing tengah posing, dengan peacenya, senyum lebar.. tetiba pintu lif terbukak. dengan muka malu nya, kitorang masuk jugak dalam lif tuh. nasib baik ada makcik-makcik je kat dalam tu. kalo lah ada anyone yang sebaya memang malu tahap gaban la. haha. 
moral of the story jangan nak snap gambar sangatlah kat depan lif tuh. HAHA.

kitorang keluar berempat sebab cuma tinggal kitorang aje. Housemates aku yang lain semuanya balik rumah. maklumlah, orang sini je kan. kite jugak yang tercampak jauh. tapi, tak de lah jauh sangat sebenarnya.
okeylah, babai.. jumpa lagi.. =)

hai . thanks sudi baca entry ni !

No comments:

Post a Comment