. . . Count UP . . .

Daisypath Happy Birthday tickers

Followers

16 September 2012

kutuk Nabi Muhammad SAW


ni aku copy dri FB. kebetulan masa aku tengok Youtube pagi tadi, aku ternampak pasal video tuh  *Innocence of Muslim - Muhammad Movie*. aku pun tengok la. tapi, tak sangka pulak video tu menyimpang jauh dari Personaliti Nabi Muhammad yang kita semua tahu. aku tak la alim sangat nak bercakap pasal benda ni, but aku sangat sakit hati bile tengok video tu. aku tak jugak faham sangat apa yang dia cakap *dorang cakap in English* but nama-nama yang digunakan dalam video tu memang di salahtafsirkan/dimanipulasikan *tu kot perkataan die, aku tak jumpa perkataan yang aku rase sesuai*. 

nama-nama watak dalam video tu : Bilal, Khadijah, Nabi Muhammad dan jugak para sahabat nabi. aku tak tahu macam mana nak cerita pasal video tu. aku tak pandai nak cerita. tapi, memang melampau la *aku rasa*. 

dan masa aku menaip post ni, aku cuba nak upload video tu, tapi dah di-remove *menyesal pulak tak download awal-awal*. sbb banyak komen buruk pasal video tuh. aku pun tak tahu nak cakap apa lagi. aku cuma nak kongsi pasal cerita ni.. apa yang kita boleh buat cuma pray for the best, for Islam..
 jadikan para sahabat nabi sebagai model, mengkaji kehidupan mereka dan mengikuti mereka kerana mereka mengikuti panduan yang terbaik : Nabi Muhammad yang kita cintai.


hai . thanks sudi baca entry ni !

No comments:

Post a Comment