. . . Count UP . . .

Daisypath Happy Birthday tickers

Followers

25 November 2012

Karnival Sukan Kolej Angsana 1

hai hai hai. baeklah, hari ni akak nak cerita pasal sukan blok A1 yang dijalankan pada tengah hari tadi. memang sangat penat. sebab sejak dua malam yang lalu aku sibuk *x de la sibuk sangat* dengan latihan kawad untuk PERKOM. nanti-nantilah kalo aku menang aku cerita pasal PERKOM. kalo x menang, tak dapat lah tahu pasal tu. HAHA. gurau.

tadi, my family datang hantar pukul 10, sebab aku punya games start kul 10. so, aku turun padang kawad tu, lewat la. penat, sebab daripada semalam ulang alik dari homestay ke hostel. ye lah, malam ade latihan, nak tak nak kena pergi. and, gratefully my parents tak kisah nak hantar aku datang sini, dan amik aku lepas habis latihan kawad.

tapi, bukan pasal tu aku nak cerita. aku nak cerita pasal sukan yang ade pada hari ni. ade tiga games je pun. bola jaring, explorace dengan sukaneka. si Fitrah yang ajak satu rumah maen sukaneka, dan tambah tiga ahli daripada rumah laen. sebab tak cukup ahli. tapi, disebabkan aku tak daftar, AJK rombak group kitorang, dan tambah ahli laen. 

tapi. ALHAMDULILLAH kitorang dapat number 5 daripada 8 group yang bertanding. penat sangat kot. instead, sampai sekarang kaki aku sakit. malam ni nak kawad lagi. HAHA. aku tak pernah aktif macam ni. seriously. 

tapi, si Kela, Alin dengan Hanim menang bola jaring tempat kedua. ade 3 grup yang bertanding bola jaring. kelas tak? HAHA. aku datang je pagi tadi, dorang tengah berlawan. aku pulak memang tak pandai main bola jaring, jadi kirim salam la nak main benda alah tu. 
Alin dan Kela
dalam sukaneka ada 4 games. 1- titian kasih (rasanya) , 2-cari getah dalam tepung, 3-isi botol, 4-baling belon. 

titian kasih ni, kita kena sambung apa saja yang kita ade, kitorang guna tali kasut, kunci rumah, tapak kasut, kasut, stokin, botol air, fon, earfon (pon ade) dan macam-macam lagi. semua yang boleh diguna termasuk orangnya. kami semua sepuluh orang terbaring atas jalan tar yang sangat panas, semata-mata nak panjangkan titian tuh. memang dahsyat la. aku tak pernah nak terbaring atas jalan tengah panas macam tu.

game kedua, cari getah dalam tepung. yes, aku memang suka main dengan tepung ni. sangatt suke. kalo game sukaneka salu ade main tepung kan? bosan kan? 



Alin si baju pink x maen pon, tapi kena tepung jugak. sebab si budak yang kat belakang sekali tu sapu kan. Nakal  budak tu. aku pun kena sekali.


lepas tu isi botol dengan air pulak. alah, permainan budak - budak dulu. HAHA
lepas tu lagi, ade games buang belon. sekali pecah terus kalah. mula-mula grup depan yang pecah, lepas tu, bila belon tu sampai pada Kela, pufff pecah. HAHA. kitorang *err, aku je kot* melompat-lompat. sebab sikit je lagi. haha. tapi, enjoy tu yg penting. baju Kela je yang basah. sebab sambut pakai baju. yang pelik nye, bila bola jatuh atas jalan x pecah, bila sampai kat Kela je pecah. HAHA. gurau saje.




aku, Kela dan Dee.




dari kiri - Kela, Hanim, Alin, Fitrah, Aku, Dee, dan Nabila
 yang atas adalah rakan serumah aku. sebenarnya, rumah aku ade 8 orang. tapi, sorang tak dapat join. jadi tinggal tujuh orang je la. si Tirah, pergi rumah mak saudara die. kat KL. kitorang amik gambar ni, sebab nak buat dia jeles. dan aku sengaja tag nama dia (dalam FB) kat langit. HAHA.


Tirah
jadi, sekian saja untuk hari ni. aku nak sembahyang maghrib ni, Lagha sudah. =) apa-apa pun enjoy tu penting dalam games, tak semestinya nak menang aje. tapi, niat nak menang kena ade, baru kita berusaha untuk menang betul tak? doakan platun Pharmacy menang dalam PERKOM nanti. thanks. =)

hai . thanks sudi baca entry ni !

No comments:

Post a Comment