. . . Count UP . . .

Daisypath Happy Birthday tickers

Followers

7 November 2012

Ubat Pertamaku..

hai. excited update entry ni. fyi, hari ni aku ade dispensing lab. which, aku perlu buat ubat, based on prescription yang diberi. untuk pertama kali ni, memang mudah la. ubat yang perlu di buat pun senang jer. tambah, kacau-kacau sikit, dah jadi. 
jadi inilah ubatnye..
potassium permanganate solution.
ini first time kami masuk lab dispensing, agak takut mula-mula. sebab ade dengar orang cakap yang selalunye tak jadi kalo buat ubat pertama kali. *its a lie then.* ubat ni digunakan dalam kes-kes kecemasan. untuk luka.

 potassium permanganate is use in the treatment of weeping eczema and extensively weeping legs, in the absence of a more effective remedy for these conditions - Mr. Google.
ready to serve. ade sesiapa nak cuba?
lecturer yang jaga kitorang tu pulak baik orangye. explain kat kitorang macam mane nak buat. sangat baik. beliau memang selalu baik. die ade tanya pada kitorang yang kitorang nak cuba tak ubat yang dibuat? semuanye geleng kepala. mana tak geleng biasa beli jer, tau-tau dah siap, tapi, bila buat sendiri? pelik kot. tak sabar nak tunggu lab yang kedua. =) tapi, tengok Mr, ims tunjuk macam susah je yang kedua tu. banyak ingredient. 

yang letihnya, ary ni, dah la pagi aku cuma makan dua keping roti, lepas tu, tengah harinye, aku tak sempat nak jamah apa-apa sebab ade forum retail pharmacy. which, aku dah tulis nama untuk pergi, jadi, aku kena pergi. 

masa buat experiment tu, perut aku dah mengamuk-ngamuk. kelaparan katanya. aku ingatkan sempat lah aku beli karipap ke, kat makcik karipap tu, rupanya dah habis. seperti biasa, karipap memang salu abih awal. tinggal hotdog roll jer. aku tak minat sangat. jadi, berlaparlah aku. dah lah forum tu sangatlah panjang dan aku duk sibuk buat tutorial organic-chemistry. memang masuk dalam otak beberapa ayat jer. haha. tapi, nasib baiklah, kawan senegeri aku ni, baik hati. sedekahkan karipap die. pukul 5 habis forum tu, dapat makanan free lagi. dan seperti biasa kitorang dapat nasi tomato.

malam ni, ade special lecture daripada prof mansor. tak tahulah apa yang special sangat tu. kite tengok je la. dah lah esok aku ade test organic. memang osem lah, sebab aku tak study lagi. test ary tuh pun dah fail. yang ni tak tahulah macam mana kan.. aish..

okeylah, sampai sini saja tau. tunggulah, nanti aku publish entry pasal aku punye love story. haha. jeng jeng jeng. aku nak keep it secret dulu. ^_^

hai . thanks sudi baca entry ni !

No comments:

Post a Comment