. . . Count UP . . .

Daisypath Happy Birthday tickers

Followers

13 January 2012

apa ada pada tulisan?



assalamualaikum..

pernah tak korang dengar pasal tulisan ni menggambarkan personaliti kita? of coz pernah kan? tipu la kalau tak. tadi, kat DEWAN ALFARABI (dewan KMPP) ada jualan buku, aku pun belilah buku "tulisan cerminan personaliti diri" menarik kan? totally yes, sebab aku memang suka baca banda mengarut macam ni. melalui buku ni aku dapat satu laman web yang aku rasa kalau korang berminat la, korang boleh try la.


serious menarik gila. aku pun dah try. ni keputusan aku. aku ambil sikit2 aje lah ya? kalau ambil semua, mahu 5 page.. heheh:face1: dengan result MUET aku yang aku dapat.. (ehem, BAND 3 jer:face10:) so, aku try lah translate yer. korang boleh cuba sendiri tau.

melalui tulisan aku yang straight (no bengkok2!) laman web ni kata (bukan aku tau) aku suka guna penilaian kalau nak buat keputusan. aku buat keputusan pulak guna otak bukan hati. aku seorang yang cool:face57:. some kata aku ni tak ada perasaan.(tak terkejut langsung, aku dah tau). sebab kawan aku tuh ( tak nak sebut nama), selalu kata aku kayu, konkrit, batu, smua yang keras2 lah. semua bagi kat aku. :face32: aku tak kesah.. betul!:14:
aku akan luahkan perasaan aku bila mana : terlalu marah, terlalu bersemangat, dan stress tahap gaban. kalau orang marah aku, aku akan ingat. sampai bila2! next, aku akan sentiasa tenang dalam situasi cemas. dalam keadaan orang lain might get histerical, tapi aku.. tetap cool! hahaha:face53:
aku boleh bekerja dengan efisyen kalau diberi ruang dan masa sendiri. dalam perhubungan pulak, aku akan tunjukkn perasaan melalui benda yang aku buat rather than bercakap. saying "I love you" (:face48:) tak diperlukan, sebab aku rasa pasangan aku tu patutnya dah tahu (err..)
(kepada penjual di luar sana) kalao korang nak jual something pada aku, cukuplah bagitahu fakta aje,. tak perlu nak cerita panjang lebar, sebab kalau aku nak beli, aku beli. tu aje! senang! :face55:
gambar ni pulak pasal contoh tulisan aku yang tak kecil, dan tak besar (medium size la, senang citer). ni pulak membawa maksud yang aku ni, ada kebolehan yang seimbang dalam bersocial (means, berkawan or sewaktu dengannya) dan juga berhubung dengan orang lain
ni pulak gambar huruf 'd' aku. maksudnya, aku minta di-respek (teruk bahasa aku kan?) dan akan respek orang lain yang layan aku dengan baik (jadi? hehehe) :face76: aku jugak dikatakan sangat percaya kepada idea aku, dan expect orang lain pun akan hormat dengan idea aku tu. pendek kata, aku ni ada maruah la, (a lot of pride)
next, bentuk 'o' pulak, maksudnya aku ni, kalau bagi pendapat direct aje. aku akan bagitahu apa yang aku fikir kalau orang tanyalah, sama ada dorang suka atau tak. jadi, (page ni kata) kalau tak nak idea aku, jangan tanya! hahaha.:25:
now, bentuk 'm' dan 'n' (tak kira ya, besar atau kecik) pulak. cerewet kan? tapi enjoy kot. okey, maksud dia, aku ni analitikal thinker (berfikiran serius). aku akan tapis dan examine fakta. (dahsyat sungguh! sebab.. aku tak faham maksud dia. mungkin betul, mungkin tak! hehehe)

ni pulak aku tak ingat apa sebenarnya yang dia nak tadi. erm, apa-apapun maksud dia, aku ni ada true self-image( no hipokrit okey?)
Someone once told Nur that she wasn't a great and beautiful person, and she believed them
aku rasa betul je. aku memang tak cantik pon. :face32:(cewah ayat tak leh blah!). aku jugak ada ketakutan yang aku mungkin gagal kalau aku ambil risiko yang besar. jadi, aku takkan letak goal yang tinggi sebab takut berdepan kegagalan. (betol 3x). page ni kata "no matter how loud she speaks, look her action". haha. aku pon tak paham kenapa dia cakap macam ni. page ni sambung lagi, "this is perhaps, the biggest single barrier to happiness people not believing in and loving themselves." page ni kata lagi, aku ni salah satu contoh orang yang hidup dengan low self-image, sebab aku punya self-confidence semula jadi sudah broken. haha. betol kot. serious, aku tak confident sangat dengan diri aku ni.:18:

baca maksud pada huruf 'y' aku buat aku tergelak sorang-sorang dalam bilik, yang hanya ada aku sekarang ni. roomates aku semua keluar. page ni kata, ada sesuatu yang tak complete dalam hidup aku. aku rasa frust berkenaan dengan keperluan fizikal dan keinginan aku. somewhere dalam life aku ada kekecewaan, non-fulfillment, dan gangguan. page ni kata "this is very likely relate to your sexual needs". HAHAHA. tak nak komen lebih.

okey, conclusionnya di sini, aku suka lah jugak dengan result ni. quite similar i Think. hehehe. apa-apa pun korang cuba tau~~!

hai . thanks sudi baca entry ni !

No comments:

Post a Comment