. . . Count UP . . .

Daisypath Happy Birthday tickers

Followers

17 April 2011

KerJaya LePas SPM>>>


saya minat sangat-sangat dengan Farmasi neh.. mula-mula lam mind saya, farmasi nih

+apa? setakat jaga ubat dekat klinik tuh pun nak kena masuk u ke?+ 

alamak! betapa katak bawah tempurungnya saya kan?? hahah.. tapi sekarang 100% total, dah berubah. ada lah dengar daripada kawan2 yang farmasi ni cam CSI la jugak. buat eksperimen, kaji tentang dadah, n many things about ubat. wah, i like.

dulu cecita mase kecik macam2 na jadi +cegu-polis-forensik-lawyer+ so, atas sebab tertentu cecita tu terkubur begitu saja. masa fom 4 dah terfikir apa aku nak jadi nih? kalau x de matlamat camner na berjaya? yang pasti saya sangat suka dengan bidang perubatan nih. tapi tak nak jadi doktor, takut! macam2 saya dengar +kena duduk lam bilek mayat masa praktikallah+ , +kena bedah orang+ OMG.. tak nak! takut! 

saya pun google la, cari pasal Farmasi, oh, jumpa! FARMASI ingat lagi dalam kelas kimia, tecer ada tanya...

 +tak ada sapa2 yg minat farmasi ker?+ 

ada lah sorang dua yang angkat tangan, dan saya pulak, biasalah low profile, angkat jari jer sket.. huhu..

+awak tahu tak, gaji farmasi ni antara yang terbesar tau!+

on the spot! wow! aku nak! cewah, bukan saya ni materialistik taw. tapi sebab, 

+saya nak ubah hidup kuarga.+ kuarga saya bukan senang sangat, nak apa2 bukan mintak dapat terus. no.. 

and also

+saya nak tingkatkan hidup ke satu level lagi+ 

saya minat sangat dengan kaji mengakaji nih..kan bez dapat buat ubat, kaji tentang kandungan bahan kimia dalam ubat, selain itu,kan saya dapat keje kat hospital kan. wah, wasnt that great? hahah.. mana tahu, jumpa cinta sejati kat hosptal tempat aku keje nanti? cewah,.. saya guraw! dont take it seriously okeh?

anyway, tengz~ sudi baca sampai bawah. 
apa2 pun, kita hanya tahu apa yang kita nak! do the bez in our life, thats how we appresiate our life!
MINTAK2 LAH, DAPAT LAH TAWARAN KAT MANA2.. HUHU
...ASSALAMUALAIKUM...

hai . thanks sudi baca entry ni !

No comments:

Post a Comment