. . . Count UP . . .

Daisypath Happy Birthday tickers

Followers

11 June 2012

Maksud Bunga..

ASSALAMULAIKUM..

hai korang-korang yang romantik sekalian. ahah. tadi aku cari maksud bunga daisy sebab aku suka dengan bunga tu. bile tengah google tuh aku jumpa satu site nih, dia listkan nama bunga, dan maksud di sebalik bunga tuh. so sweeet kan? jadi, kalolah nanti ada orang bagi korang bunga, korang boleh guess lah, apa sebab dia bagi bunga tu kat korang. haa, romantik tak?
Bunga Daisy, cantik kan?

okey, dia ada beberapa part la. antaranya :
wish :-)

bells of ireland = good luck

chrysanthemum = kawan yang terbaik.

cyclamen = good bye

hyacinth (purple) = maafkan saya!

Iris = persahabatan yang bermakna

confession :=)

Daisy = cinta suci

Camellia (merah)= flame in my heart

camellia(putih) = awak sangat menarik

chrysanthemum (kuning) = cinta dihina
gloxinia / rose yang tak berduri = cinta pandang pertama
gloxinia
thormless rose
haha. nampak tak? setiap bunga ada maksudnya tersendiri tau. dan kalau kita minat sesuatu bunga tu pun melambangkan peribadi kita sebenarnya. hehe. apa-apa pun ni sekadar share apa yang aku baca. and kot lah boleh bantu korang nak meluahkan perasaan kan.. ahaks.

ada banyak lagi maksud yang korang boleh tengok kat SINI. gambar pulak sumber nya mestilah encik Google yang baik lagi bijaksana. HAHA.

setiap apa yang kita lakukan biarlah jujur kerana kejujuran itu terlalu penting dalam kehidupan. tanpa kejujuran hidup sentiasa menjadi mainan orang.

sekian. babai.

hai . thanks sudi baca entry ni !

2 comments: