. . . Count UP . . .

Daisypath Happy Birthday tickers

Followers

4 May 2011

pengalaman mengajar kita..

ya.. saya amat percaya pada kata2 tu. tengah2 makan cokelat Daim yang sepupu saya belikan dri Langkawi teringat dulu masa saya jadi part-time for two months, macam jenis manusia saya jumpa.
ini bukan entri untuk mengumpat tapi berkongsi pengalaman. setiap manusia, lain perangai dan sifatnya,. ada yang berlagak, ada yang baik hari, ada yang kuat menipu, ada yang perasan cantek +heheh.+ ada yang ini, ada yang itu.. +kalau nak senaraikan 2 page la entri kali ni kan+ :face57:
apa-apa pun itulah yang mewarnai dunia, kalau tak ada orang yang perangai buruk siapa nak cipta masalah? silap2 kita tak tahu pun perkataan 'masalah' tu ape. tak gitu? :face76:
yang pasti saya banyak belajar tentang sifat lelaki. lelaki ni golongan yang amat susah difahami. kan3?:face40:.. percayalah, perasaan waspada saya pada lelaki makin tinggi. saya takut saya tertipu.
masa saya kerja, macam2 perangai lelaki yang saya jumpa, and know what? sepanjang saya kerja tuh tak ada pun yang baek sal laki saya jumpa.

-sorang +lelaki yang umonya 30-an+ cuba ngorat kawan2 saya +ya, kawn2 means ramai+ alamak! saya rasa geram sangat dengan pak cik tuh. walaupun kawan2 saya tu tolak dengan baik, tapi.. ah, lelaki tak pernah nak puas selagi tak dapat apa yang dorang nak!
-sorang lagi +lelaki yang umonya 20-an+ kerja storboy, blaja tak nak sambung, playboy pulak tuh. sekali baik, sekali suka mendesak. entah lah, tak faham dengan dia.
-sorang lagi. buta huruf +20-an gak!+ tapi, panas baran!baik jugak kadang2. ish pelik lah dia ni. sifat dia kontra sangat! kalau saya cerita panjang gila!
-sorang lagii.. +20-an gak!+ adoi.. yang ni lagi dhsyat. saya langsng tak perasan yang dia ni type playboy n jenis buaya. pertama kali sya nampak dia memang saya dah tak suka, tapi, lepas tu tengok dia ckap dengan kwn2 nampak oke pulak. dia ni talam dua muka, depan baik tapi belakang.. lepas dah benti keje baru saya tahu yang dia ni jenis playboy jugak. ngorat kawan2 saya. adoi..
setiap manusia ciptaan ALLAH ada baik dan buruknya. tapi sebagai manusia biasanya yang buruk tu kita dapat nak terima. saya tak mengata korang, sebab saya pon macam tu.
:25:yang terbaeknya kita janganlah cepat sangat percaya dengan lelaki. kadang2 kita tak nampak apa yang mereka buat di belakang kita.
:m:saya tak berapa rapat sangat dengan kaum lelaki. saya tak ada kawan rapat dari golongan ni. :p:bukan sekali tapi dah banyak kali saya dengar orang cakap saya sombong +esp boys yg ckp mcm tu+ tapi saya buat tak kesah aje. saya bukan tak suka dengan mereka cuma.. ntahlah.
:119:TAPI.. kalau ada lelaki yang saya kenal tegur saya, saya akan cakap, tapi kalau yang saya tak kenal tu, maaf lah susah sikit.

apa-apa pun saya tahu diri saya, saya tahu saya ni jenis yang macam mana. I AM WHO I AM, YOUR COMPLIMENT ISNT NEEDED..:face12:
maaf:face10: kalau saya buat korang terasa atau apa2 saja. im just being myself.
anyway, thanks sudi baca entri nih..:face75:

luv,

hai . thanks sudi baca entry ni !

No comments:

Post a Comment