. . . Count UP . . .

Daisypath Happy Birthday tickers

Followers

2 May 2011

Redang Holiday Beach Villa 2011

-->
anyong!..
hahah.. 3 hari kot saya mndiamkan diri kan? hahah.. tahu tak saya pegi mana?:face72:heheh.. dah terang lagi bersuluh pada title post kali ni kan? hekhek.. ya, saya ke Pulau Redang. syiok gler doe.. :132:
heheh.. saya tak tau macam mana nak cerita panjang. tapi, saya dapat simpulkan kat sini yang kalo korang pergi ke sini memang tak rugi, tak buang duit ataupun tenaga,. its just nice n happening. besides, staff kat sni pon oke. dorang peramah, baik hati n... +alah, cukuplah tuu memuji, x pyh pnjg2..!+:face45:

kat Redang Holiday Beach Villa nih.. dorang dah susunkan aktiviti untuk kita sepanjang 3 hari kita kat sana. bayarannya pon bole tahan.. huhu:face61:..
tgok tuh air biru.. adoi.. cantek sangat!! ^ ^
saya sampai kat jeti di merang pada pukul 9 pg terus naek bot. dalam 50-60 minit jugk perjalanan drpd jeti ke Redang Holiday. +naek lenguh pinggang saya..ahakz+ sampai aje terus check-in, dia briefing sikit, trus masuk bilek.
cantek kan laut tuh...? *_*

pkul 12.30 mcm tuh, ada lunch. lepas lunch, adek2 saya punya tak sabar trus masuk lam air. +saya pon tak sbar sbnrnya, tapi, biaselah kena buat cool!huhu+.. dalam pkul 4 kitorang makan pulak untk tea-time lepas tuu kami mnjejak laut nan biru lagi sejok.. bila masuk aje i was like, wah.. sejuk n masin! haha..:face53:
pukul 6, barulah naik ke darat semula, sempatlah berenang, buat sand castle.. wossh.. dgr bunyi ombak.. huhuh.. erm, pkul 7 ada dinner pulak. makan lagii.. malam tu ada bbq, best giler! malam tuu kami pon berjalan2 ke resort di sebelah, beli snack untk makan lam bilek. +makan lagii+
jalan2 ke resort sebelah,,,

esoknya, kami keluar awal, lam pkol 7 mcm tuu, untuk tgk sunrise,+ memg saya berangan sangat nak tengok sunrise mcm lam filem2 tuu..huhu+ and, saya dapat tengok. cantek sangat! wah, terpana dengan ciptaan ALLAH ini..:face25: lepas beakfast +maaplah yer, eng sy broken sikit!:face15:+ kami naek bot ke Taman Laut pulak.
wah.. hasil fotografer x bertauliah.. heheh ^_^

kat Taman Laut nii, korang dapat tengok hidupan laut secara LIVE! :face51:, ya, LIVE! korang kena sewa google +betol ke eja nih?+ and jaket yg boleh buat kita terapung. yg boleh swim tuu untung la, kalo macam saya yang tak pandai ni, duduk dekat tempat yang tak dalam aje la. hukhuk. pengalaman ni sangat bermakna, sebab, first time saya dapat tengok ikan yang cantek2 depan mata, cuma tak berani sentuh aje.
balik dari taman laut kitorang ada lunch, dengan basah kuyup tuh naik ke restoran dan menjamu selera. +tak pernah lagi saya makan dengan baju yang basah!+ lepas tuh ada snokelling pulak. tapi saya tak pegi, coz? ya, saya takut lemas, wlopun sudah berpuluh kali orang tu cakap tak lemas, sebab ada jaket keselamatan, tapi, bialah, saya takut! huhu!

:face49:

sekitar Taman Laut.. sory, kamera x kalis air.. heheh
lepas my family balek dari snokelling kami makan lagii.. lepas makan, kami mandii lagii.. hekhek..:face75:.. korang mgkin rasa bosan kot? tapi saya rasa tak, sebab dah lama sangat tak mandi pantai, n ke pantai.. hehe..
malam tuh, kami tido seawal 9 malam sebab keletihan.. huhu. esoknya bangun bersiap, dan balek.. huhu.. yang pasti saya tak akan lupakan pengalaman ni. siyesly, saya harap sangat dapat pegi lagii, tapi, musim belajar dah hampir tiba, i dont think, that i can go there again. :face47:
beach villa.. tp yg nii mahal sikit!

di hadapan resort nih..

bilek kami.. ada 2 katil queen. stu toilet. oke lar tuh.

adek2 saya yang sangat sukakn air. ^_* +mcm kakaknya heheh+

p/s1: saya dapat tengok buat kali pertamanya omputih yang tersangat hensem. sekali dia senyum cair! tengah tunggu bot tuh dia pakai glasses bingkai hitam pulak!+lagii cair :face9:+ TAPI.. dia dah ad mybe GF or WIFE.. so sad.. +ceh, macam dapat kalo dia single mingle pon..+

p/s2: kami bercuti dengan orang cina kebayakannya, so kat situ saya belajar banyak perkara. ya, act bout pegangan!

* kita tak perlu malu untuk buat apa yang kita rasa nak buat!
** kita jugak tak perlu kesah pon dengan apa yang orang nak kata kepd kita, sebab hanya kita yang tahu siapa kita!
*** kulit saya makin gelap! inilah natijah yang harus diterima.. huhuh

LUV,
:face55:
hai . thanks sudi baca entry ni !

No comments:

Post a Comment